Übersicht
The usual birth plan tends to focus more on the medical practices and interventions and less on women’s needs, such as the perceived safety and assistance of the medical staff in helping women meet their needs and explore new alternative strategies to the concerns which may arise. Medical birth support has fixed structures, standardized procedures, and guidelines for medical safety and security. However, it often cannot be reconciled with the personal and individual needs of women, such as the feeling of safety and body awareness. Current studies suggest that although a birth plan helps women become more aware of their wishes, it does not improve communication or relationships with caregivers, does not increase women’s involvement in decisions during labor, and, overall, women are more dissatisfied with midwives’ listening, support, guidance, and respect. Birth plans that include communication about the mother’s most important needs and safety, as well as a linkage of the skills and competencies of the mother and medical staff, may create a welcoming and trusting atmosphere.
Inhalt
Der übliche Geburtsplan konzentriert sich eher auf die medizinischen Praktiken und Interventionen und weniger auf die Bedürfnisse der Frauen, wie z. B. die empfundene Sicherheit und die Unterstützung des medizinischen Personals bei der Erfüllung der Bedürfnisse der Frauen und der Erkundung neuer alternativer Strategien für die möglicherweise auftretenden Probleme. Die medizinische Geburtshilfe verfügt über feste Strukturen, standardisierte Verfahren und Richtlinien für medizinische Sicherheit und Schutz. Sie lässt sich jedoch oft nicht mit den persönlichen und individuellen Bedürfnissen der Frauen, wie dem Gefühl von Sicherheit und Körperbewusstsein, in Einklang bringen. Aktuelle Studien deuten darauf hin, dass ein Geburtsplan den Frauen zwar hilft, sich ihrer Wünsche bewusster zu werden, dass er aber die Kommunikation oder die Beziehungen zu den Betreuungspersonen nicht verbessert, dass er die Frauen nicht stärker in die Entscheidungen während der Geburt einbindet und dass die Frauen insgesamt unzufriedener mit dem Zuhören, der Unterstützung, der Anleitung und dem Respekt der Hebammen sind. Geburtspläne, die eine Kommunikation über die wichtigsten Bedürfnisse der Mutter und ihre Sicherheit sowie eine Verknüpfung der Fähigkeiten und Kompetenzen der Mutter und des medizinischen Personals beinhalten, können eine einladende und vertrauensvolle Atmosphäre schaffen.
The usual birth plan tends to focus more on the medical practices and interventions and less on women’s needs, such as the perceived safety and assistance of the medical staff in helping women meet their needs and explore new alternative strategies to the concerns which may arise. Medical birth support has fixed structures, standardized procedures, and guidelines for medical safety and security. However, it often cannot be reconciled with the personal and individual needs of women, such as the feeling of safety and body awareness. Current studies suggest that although a birth plan helps women become more aware of their wishes, it does not improve communication or relationships with caregivers, does not increase women’s involvement in decisions during labor, and, overall, women are more dissatisfied with midwives’ listening, support, guidance, and respect. Birth plans that include communication about the mother’s most important needs and safety, as well as a linkage of the skills and competencies of the mother and medical staff, may create a welcoming and trusting atmosphere.